Giften van sympathisanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door vrijwilligers te nemen en door donaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de nieuwe partij mee mag doen met de 2de kamer verkiezingen, dan is er in ieder geval al ruim 11.000,= in kas.
De rest is van mensen die deze partij steunen.
***
Waarborgsom Kiesraad
Je moet de Kiesraad in 's-Gravenhage schriftelijk verzoeken een naam en/of aanduiding te registreren waarmee je met je partij op de kandidatenlijst wenst te worden vermeld. Hiervoor is een waarborgsom verschuldigd van € 450,--. Na inlevering van een geldige kandidatenlijst voor de eerstkomende verkiezing, wordt de waarborgsom terugbetaald. Mocht je om welke redenen dan ook geen geldige kandidatenlijst inleveren, dan ben je dus naast de kosten van de notariële akten die € 450,-- kwijt.

Waarborgsom Tweede Kamer
Groeperingen die nog niet zijn vertegenwoordigd in de Tweede Kamer moeten voor kandidaatstelling een waarborgsom van € 11.250,- betalen. Bij inlevering van een kandidatenlijst moet de verklaring van betaling worden overgelegd (zie Kieswet artikel H 12). Die waarborgsom is overigens zo hoog gesteld om te voorkomen dat allerlei niet serieuze gegadigden zich als nieuwe partij aanmelden.

De waarborgsom dient te worden overgemaakt op Royal Bank of Scotland 56.99.94.764, ten name van ministerie van BZK/ontvangstenrekening DCB, postbus 20011, 2500 EA 's-Gravenhage, onder vermelding van 'Waarborgsom kandidaatstelling Tweede Kamerverkiezing' en de naam van de desbetreffende groepering. Na ontvangst van de waarborgsom, krijgt de partij een bewijs van betaling toegezonden. Dit bewijs - en dus niet een eigen overschrijvingsbewijs of iets dergelijks - dient bij de kandidaatstelling te worden overgelegd. De waarborgsom wordt terugbetaald als de partij minimaal 75% van de kiesdeler behaalt. Wordt die minimale drempel van 75% om welke redenen dan ook niet behaald, dan ben je dus die € 11.250,-- kwijt.***

http://www.levedepolitiek.nl/nieuwepartij.htm